Interval Vasten

Eet proef geniet leef

Time Restricted Feeding – Interval vasten

Interval vasten

Met interval vasten word je slanker, fitter en gezonder.

Het gaat niet om wat je eet maar wanneer. Het is een leefstijl waarbij je jezelf niets hoeft te ontzeggen, feestjes, dineetjes of een traktatie van een lekkere taart, het kan allemaal perfect passen in deze gezonde leefstijl. Genieten zonder schuldgevoelens.

Interval vasten brengt je zowel geestelijk als lichamelijk terug in evenwicht, je voelt je fitter en verliest gemakkelijker je overtollige gewicht. Daarenboven breng je met interval vasten je hormonen in balans en verhoog je je weerstand. Je spijsvertering, je maag en darmen functioneren beter.

Je wisselt vasten periodes af met eetmomenten. In de vasten periodes kan je wel water, koffie of thee drinken. Het gaat erom dat je geen voedingsmiddelen eet of drinkt die calorieën bevatten. Ook uitgesloten zijn calorievrije drankjes zoals light-frisdranken die een smaakje hebben waardoor je hersenen denken met een calorierijk produkt te maken hebben.

Ons lichaam voelt zich goed bij vasten. In het verleden, 100 à 1000 jaar geleden, hoorde dit bij ons dagelijks leven. Onze genen herkennen vasten. Door honger- en verzadigingssignalen van je lichaam op te merken, kom je terug dichter bij de oorspronkelijke manier van de eten.

Stap per stap begeleid ik je naar een gezonde manier van eten dat bij jou past.

Wil je genieten van de gezondheidvoordelen die gepaard gaan met interval vasten, dan is begeleiding van cruciaal belang. Leren opmerken wat vasten met je lichaam doet is de ‘key’ tot succes! Je leert terug wanneer en waarom je lichaam honger heeft. Je leert terug aanvoelen wanneer je nog verder kan met je suiker en vetreserves.

Na enkele dagen ben je reeds op weg met deze nieuwe leefstijl. Het is de meest eenvoudige en efficiënte manier om controle te krijgen en te houden over je eetpatroon. En bovendien voel je je er heel energiek en gezond bij.

VOEDINGSADVIES INTERVAL VASTEN

Eerste kennismaking Interval Vasten: Persoonlijke begeleiding

Tijdens deze eerste sessie leer je de basis theorie van wat eten en vasten met je lichaam doet en welke gevolgen eten en vasten voor je lichaam heeft. Hier leggen we de basis voor het slagen in je nieuwe leef & eetpatroon.

Je leert de je lichaam een scheikundig fabriekje is dat zeer ingenieus in elkaar steekt. Eens je door hebt hoe het werkt, wat het van je vraagt, ervaar je een inmense vrijheid. Je wordt niet meer gedirigeerd door honger, lust en eetdrang.

VERVOLG TRAINING Interval Vasten in groep met een 6 à 8 personen

Iedereen die de individuele opleiding interval vasten heeft gevolgd kan deelnemen aan een vervolgtraining.

Tijdens deze vervolg opleiding leer je vaardigheden aan om sneller toegang te krijgen tot je werkelijke noden. Je formuleert nieuwe, evenwichtige antwoorden op oude vastgeroeste eetgewoonten. Je leert je honger en verzadigingssignalen op te merken die steeds weer leiden tot onevenwichtige eetgewoonten. Je leert rust bij jezelf te vinden zonder naar eten te hoeven grijpen.

Je leert omgaan met de prikkels die je verleiden tot eten, snoepen en snacken.
Tijdens de opleiding werken we met eenvoudige oefeningen gericht op vertragen, observeren en leren omgaan met wat zich aandient. Je lichaam, ademhaling, gevoelens en gedachten zijn hierbij de belangrijkste aandachtspunten.

Volgende thema’s komen aanbod:
– Gedachten en gevoelens herkennen die honger, lust een eetdrang uitlokken
– Met milde aandacht genieten van je eetmoment
– Interval vasten & sport
– Interval vasten & sociale activiteiten en verplichtingen.
– …

Intermittent vasten in de media

Intermittent vasten op TV

Gratis E-book Interval Vasten komt eraan!


Nog effe geduld, mijn e-book is  ‘ under construction’?

WAT ZEGGEN MIJN KLANTEN OVER INTERVAL VASTEN

Het vasten lukt me goed. Meestal vast ik 18 uur en heb ik een “eetblok” van 6 uur. Zonder al te veel moeite ben ik zo al 5 kg afgevallen. Had ik dit maar eerder geweten?
Dank voor de TOP tips Myriam!

Ben

Je zal het niet geloven maar we houden ons aan je dieetregels, het lukt ons wonderwol goed.

En eerlijk gezegd, het kost ons niet zo veel moeite. Al begint H rond 15.30u te vragen wanneer we gaan eten?

We houden vol !

W & H.

E.B.